Jeg har plukket et par enkelte kampagner ud og længere nede på siden her, kan du se masser af eksempler på brochurer, foldere, løsblade og gimmics. Der er også lidt eksempler på film og animation.
Powerpoint og Keynote præsentationer har jeg også lavet en del af – både skabelonerne og de færdige præsentationer. Men de kan være mere private for kunderne, så dem viser jeg ikke her.
NOVAX laver journalsystemer til læger, kommuner og private udbydere.
I sensommeren 2016 var NOVAX i gang med at lave et stort Community site med mulighed for at netværke, samle og dele viden blandt læger og andre sundhedspersoner.
Selve sitet havde launch på Lægedage 2016 i Bellacentret og kampagnen indeholdt 3 udsendelser op mod messen og design af selve messestanden. Ud over appetizers til den “hemmelige” launch, indeholdt udsendelserne også relevante selling points for NOVAX.
Første udsendelse var en boks med en case for en kunde, der havde fået installeret NOVAX journalsystemet samt nogle Bülow lakridser. Anden udsendelse var en direct mail, med fokus på telefoni. Jeg havde udtænkt en telefon-popup til formålet til at give udsendelsen større opmærksomhedsværdi. Den sidste udsendelse var et lydkort, der spillede nogle strofer fra “The final countdown”.
På selve messen fik vi lavet en 4 meter høj raket og samtidig fik vi bygget en launchknap, der spillede “The final countdown”, når man trykkede på knappen. Nogle elementer var genbrug fra tidligere. Messestanden fik en masse god opmærksomhed og kunden var meget tilfreds.
Aarhus Street Food skulle holde tre års fødselsdag og jeg fik fornøjelsen af at hjælpe dem med opgaven.
Først fik jeg lavet et forslag til et kuponhæfte og lavede en visual mockup, så kunden kunne se, hvor jeg gerne ville hen med løsningen af de fem “tasting tickets”, som kunden havde ønske om. I hæftet blev der også plads til en side til en konkurrence og en side til feedback, hvilket kun gjorde kuponhæftet bedre.
Ud over kuponhæftet, blev der op til dagen lavet SoMe materiale og materiale til nyhedsbrev, et stort flag med det nye logo, balloner, skilte og en oversigt over, hvilke retter man kunne få mulighed for at smage via sine tickets.
Og det blev en rigtig god dag fyldt med mennesker, nye retter og kendte retter, musik og god stemning.
Nysgerrig på Aarhus Street Food – se mere her:
Når jeg hjælper en kunde med at lave noget materiale, så er det essentielt for mig allerførst at bruge tid på at sætte mig ind i, hvad det er, man vil med produktet og hvem målgruppen er. Først herefter begynder jeg at forholde mig til, hvordan det visuelle skal være. Mange af mine kunder leverer selv teksten og er vildt skarpe og kompetente til det og ind imellem hjælper jeg med det, hvor jeg fornemmer, at jeg kan bidrage og hjælpe opgaven godt i mål. Men jeg forholder mig altid i en eller anden grad til det, der skrives. Og først herfra kaster jeg mig over at løse opgaven omkring det visuelle. Fordelen er fra mit perspektiv, at når man arbejder som et team og man forholder sig konstruktivt til alt det, der bydes ind med, så løftes opgaven og der effektiviseres, så resultatet bliver løst optimalt hurtigere og samtidig med bedre effekt. Her er et lille udpluk af brochurer og foldere (og ikke alle sider), som jeg har layoutet, rentegnet og færdiggjort til tryk.
Denne 3-fløjede A4 brochure skulle bruges til kundebesøg og til at visualisere, hvad muligheder der f.eks. kan være, når man tænker i akustik-forbedrende kontormiljø. Den skulle bruges ved kundebesøg, hvor det er rart at have noget håndfast materiale at snakke ud fra. Firmaet navn er senere blevet ændret til “Kontorspecialisten” og er emnet interessant for din virksomhed, så finder du emnet her:
The what, why, and how of a publishing platform. Et whitepaper om kompleksiteten i avancerede CMS systemer og transformationen i nutidens mediehuse, som fordrer komplekse publiseringsbehov og avancerede platforme for at følge med og inspiration til løsninger. Et whitepaper kan findes i mange størrelser. Denne udgave her er på 24 sider og jeg viser her blot nogle få sider. Har du interesset i at se og læse hele brochuren, kan du få lov at downloade den her fra CCI’s site via dette link:
NOVAX laver elektroniske journalsystemer til den danske sundhedssektor –læger, private udbydere og kommuner. Her er foldere med de forskellige fokus modtagere nævnt. Derfor også de forskellige farve temaer på folderne.
2 brochurer lavet for CUE til marketing relaterede modtagere. Se mere om produktet via dette link, om du bliver nysgerrig på at vide mere:
Nogle få sider fra et produktkatalog. Denne brochure er en lidt ældre model, men viser alligevel, hvordan en produktbrochure for NOVAX så ud i 2016, da stil og tone stadig ikke var defineret endeligt på plads – men hvor vi var godt på vej.
Blot et par eksempler på, hvordan man kan gøre noget lidt anderledes, når man tænker i direct mails og løsblade.
Årsrapportern er et vigtigt brandingredskab, der kan komme til at signalere så meget mere end tørre tal og tekster. Ikke uvæsentlige tekster eller tal, men blot nogle gange svært kaperbar information for menigmand.
Og alle brands har interesse i, at få de gode budskaber og intentioner formidlet, så både aktionærer, investorer, kunder, leverandører og potientielle nye medarbejdere kan få et indblik i virksomhedens profil.
Det kan også være med til at vise virksomhedens menneskelige ansigt og formidle de gode intensioner, der lægges arbejde i, men som man ikke lige nødvendigvis får viden om, via den kontakt man selv lige har med virksomheden eller et givent brand.
Derfor hænger infographics og årsrapporter sammen i en skøn symbiose. Og der er mange gode og spændende måder, at løse forskellige informationer og budskaber på.
Jeg har den glæde ind imellem at arbejde sammen med Peter Larsen Kaffe. Et brand jeg beundrer, ikke kun for deres gode kaffe, men også for deres fokus på sustainability og mennesker – både her og hvor kaffen dyrkes.
Deres tilgang til deres kundegruppe virker lidt som deres tilgang til de fok, der er tilknyttet virksomheden. Jeg har nydt at opleve, hvordan vognene til festivallerne bygges, kompetentheden og fokus på det kraftfulde i, at få lov at tænke ud af boxen. Og ingen vogne er ens… Jeg er fan!
Jeg tænker, deres synlighed på festivaller og deres meget kompetente personale-stab både ude i marken og hjemme vidner om gennemsyret ordentlighed.
Jeg har hjulpet kunden med lidt forskelligt – også layout af diverse salgsbrochurer og så blev jeg i 2018 spurgt om, jeg ville lave layout på deres CSR rapport med tilhørende infographics.
Det kom der følgende layout ud af, og har du lyst at se det færdige resultat, som kunden selv gjorde klar, så kan du se det her:
KNAP
Klik for at se den færdige CSR rapport 2018 for Peter Larsen Kaffe
http://media.peterlarsenkaffe.dk/catalogue/csr/J
Årsrapport for CUE brandet fra 2018. Jeg glæder mig allerede til, at vi skal i gang med den for i år.
Jeg nyder i den grad at arbejde med dygtigte folk og løfte en opgave som et team, hvor vi hver i sær har vores speciale, som vi er stærke på.
Jeg var nysgerrig på, hvordan jeg havde det med at filme til arrangementer og bad om lov til at teste det af til denne tre dages konference hos CCI Europe. For mig gav det bare så meget mere mening at filme noget reelt, der gav mening i min verden.
Jeg fik masser af god læring med mig, og selvom resultatet ikke skulle bruges til noget dette år, så klippede jeg det alligevel sammen og lavede en lille film.
På CUE DAYS 2019 filmede jeg små sekvenser gennem hele konferencens to dage og kunden fik selv alle filmstykkerne at plukke af til at lave denne fine film. Jeg er omgivet af dygtige mennesker, der som jeg, bare kaster sig over nye ting med ildhu og tiltro til deres kunnen. Jo, jeg ville da gerne selv have sat en film sammen, men nu har jeg istedet stoltheden over, at jeg formåede at filme godt og at jeg har nogle mega seje kunder, der også har et godt grafisk øje.
Du kan se resultatet via dette link:
En lille sjov opgave, der gik på at lave en animation af en overgang fra et logo til et andet.
Aarhus Street Food havde brug for en lille appetizer animation af de tasting retter man kunne vælge til deres tre års fødselsdags event.
Denne gif-animation blev brugt i deres nyhedsbrev.
Introtekst